Strona Główna > Aktualności > Wydarzenia i Imprezy branżowe > Konferencja Forum Współpracy 2012 zakończona

Konferencja Forum Współpracy 2012 zakończona

[ 6 Czerwiec 2012 ] Drukuj
Konferencja Forum Współpracy 2012 zakończona

Nowoczesny handel w Polsce to już nie hiper markety, ale mniejsze formaty dostosowane do potrzeb lokalnego nabywcy i to właśnie one mają największy potencjał wzrostu! Taką puentą Luis Amaral zainaugurował konferencję Forum Współpracy – coroczne spotkanie managerów branży FMCG organizowane przez ECR Polska.

30 maja br. w Hotelu Hyatt spotkali się szefowie i przedstawiciele najważniejszych firm branży FMCG – zarówno producentów, jak i dystrybutorów, detalistów, dostawców usług – blisko 150 istotnych graczy rynkowych, a także przedstawicieli organizacji branżowych i mediów.

W trakcie kolejnych sesji dalszych rewelacji nie zabrakło. Program był dobrze przygotowany, prezentacje poruszały najistotniejsze tematy. Forum Współpracy to najbardziej intensywna konferencja dla managerów FMCG w Polsce, przygotowana przez organizację branżową, dzięki czemu tematyka poszczególnych wystąpień trafiła w samo sedno problemów współczesnej branży.

W ciągu zaledwie jednego dnia odbyły się dwa warsztaty dla uczestników konferencji (prawny o wykorzystaniu prawa konkurencji w codziennej praktyce handlowej, przygotowany przez kancelarię BCKS Adwokacka Spółka Partnerska, oraz finansowy o sposobach zapobiegania zatorom płatniczym, poprowadzony przez trenera z Dun & Bradstreet), sesja strategiczna, dwie równoległe sesje najlepszych praktyk, panel dyskusyjny i bankiet.

Sesję strategiczną rozpoczęła prelekcja Luisa Amarala o istocie współczesnego handlu detalicznego. Następnie Claudia Suarez Gapp z Nielsena opowiedziała jak skutecznie budować satysfakcję klienta w kanałach B2B i jak uczynić relacje z klientem zyskownymi. O nowym podejściu do shopper marketingu i koncepcji Consumer & Shopper Journey opowiedział Luc Demeulenaere z ECR Europe. Sesję strategiczną zamknęła prof. Anna Giza-Poleszczuk świetnym wystąpieniem na temat socjologii współczesnego nabywcy. Od niej uczestnicy dowiedzieli się m.in. że konsumenci są już zmęczeni nadmiarem konieczności dokonywania wyborów i podświadomie dążą do ich ograniczenia, co ma niebagatelne znaczenie dla współczesnego handlu i marketingu.

O tym, że warto rozmawiać o dobrej współpracy, na podstawie konkretnych case study, przekonali się słuchacze sesji dotyczącej Zarządzania Łańcuchem Dostaw. Prelegenci pięciu kolejnych prezentacji wskazali rzeczywiste korzyści współpracy w zakresie współdzielenia transportu oraz elektronicznej wymiany danych i wdrażania GDSN. Jednocześnie uczestnicy równoległej sesji New Commerce zgłębili wiedzę dotyczącą wykorzystania technologii mobilnych w sprzedaży FMCG. Sześć krótkich prezentacji utwierdziło uczestników w przekonaniu, że już wkrótce telefonem komórkowym zapłacimy za codzienne zakupy a aplikacje mobilne będą w coraz większym stopniu wspierały sprzedaż, np. podpowiadając konsumentom przepis na obiad czy wpisując pozycje z gazetek sklepowych do mobilnej listy zakupów. Wspomniano również o znaczeniu jakości dany w kanałach B2C oraz o biznesowej wartości informacji zawartej w mediach społecznościowych.

Tematyka panelu dyskusyjnego zamknęła się w 3 K – Konsument, Konsolidacja i Kolaboracja i była logicznym zwieńczeniem części oficjalnej konferencji (sesji strategicznej oraz sesji najlepszych praktyk). Uczestnikami debaty byli: Michał Mrowiec (Unilever Polska), Paweł Chodakowski-Malkiewicz, Małgorzata Piekarska (Auchan Direct), Adam Manikowski (Jeronimo Martins Dystrybucja), Krzysztof Gradecki (EKO Holding), Maciej Ptaszyński (Polska Izba Handlu), Pierre Detry (Nestle Polska) oraz Marek Wesołowski (Stokrotka).

Po części oficjalnej konferencji uczestnicy mieli okazję kontynuować rozmowy biznesowe w mniej formalnej atmosferze. Organizatorzy wspólnie z Partnerami konferencji przygotowali degustację dobrego wina i whisky.

Forum Współpracy po raz kolejny dowiodło, iż współpraca w myśl koncepcji ECR to praktyczne narzędzie redukcji kosztów - standaryzacji, upraszczania procesów, wzrostu wydajności komunikacji, a korzyści ze współpracy czerpią zarówno wielkie, międzynarodowe koncerny, jak i firmy mniejsze, regionalne, które dzięki wymianie doświadczeń prężnie się rozwijają.

Managerowie uczestniczący w konferencji otrzymali sporą porcję solidnej, praktycznej, aktualnej wiedzy o rynku oraz praktyczne wskazówki jak współpracując, dostarczać trwałej wartości dla klientów – lepiej, szybciej i mniejszym kosztem.

Kolejne Forum Współpracy za rok! Już dziś warto zarezerwować sobie termin 6 czerwca 2013! Polecamy i zapraszamy! 


Dodaj Komentarz