Strona Główna > Aktualności > Wydarzenia i Imprezy branżowe > Podsumowanie XII Międzynarodowej Konferencji Lean Management

Podsumowanie XII Międzynarodowej Konferencji Lean Management

[ 1 Lipiec 2012 ] Drukuj
Podsumowanie XII Międzynarodowej Konferencji Lean Management

6 światowej sławy specjalistów, 8 seminariów, 4 praktyczne warsztaty, studia przypadków najlepszych polskich firm – XII Międzynarodowa Konferencja Lean Management już za nami!

Lean Management znajduje obecnie zastosowanie w każdej dziedzinie życia ekonomicznego, i to nie tylko jako zestaw narzędzi czy lista zasad, ale także jako najlepszy system zarządzania, który efektywnie i skutecznie rozwiązuje problemy biznesowe. Potwierdza to frekwencja na kolejnej, dwunastej już Konferencji organizowanej przez Lean Enterprise Institute Polska. W tym roku do Wrocławia przyjechało blisko 340 uczestników z całej Europy – od kadry zarządzającej, przez managerów i specjalistów do początkujących praktyków Lean (procentowy udział uczestników wg branż przedstawiono na końcu sprawozdania).

XII edycja Konferencji Lean Management przyciągnęła do Wrocławia 340 uczestników z całej Europy.

Jak co roku organizatorzy dołożyli wszelkich starań, aby zapewnić uczestnikom najwyższą wartość merytoryczną i dostarczyć najnowszą wiedzę z zakresu Lean Management. Podczas swoich wystąpień prelegenci doradzali jak implementować zasady szczupłego zarządzania w swojej firmie, jak stworzyć i utrzymać kulturę ciągłego doskonalenia oraz jak dokonać oceny stanu jej wdrożenia.

Po raz pierwszy na Konferencji odbywały się dwie równoległe sesje plenarne – dla usług i produkcji. Obie tłumaczone symultanicznie z języka polskiego na angielski i odwrotnie.

„Tegoroczna Konferencja była wyjątkowa pod kilkoma względami. Przede wszystkim wyróżniała ją obecność aż sześciu światowej sławy ekspertów, którzy przyjechali do nas zarówno z Japonii, Stanów Zjednoczonych jak i Wielkiej Brytanii – mówi Prof. Tomasz Koch, Prezes Zarządu Lean Enterprise Institute Polska. W tym roku po raz pierwszy uruchomiliśmy nowy strumień dla przedsiębiorstw i procesów usługowych, aby otworzyć naszą konferencję na obszary zastosowań Lean w usługach, biurach i w administracji”.

Uczestnicy XII Konferencji Lean Management podczas jednego z 8 równolegle prowadzonych seminariów: „Mapowanie strumienia wartości – pierwszy krok do doskonalenia procesów usługowych”.

Pierwszego dnia Konferencji - podczas dwóch równoległych sesji plenarnych i ośmiu seminariów odbywały się prelekcje gości specjalnych. Swoimi doświadczeniami dzielili się: Takashi Tanaka - światowy klasy ekspert w dziedzinie Toyota Management System, Samuel Obara, który w swojej 30-letniej karierze pomagał wdrażać i stosować zasady Lean przeszło 350 organizacjom, Chris Vogel - ekspert w dziedzinie rozwoju Lean w administracji i usługach, Ian Glenday - niezależny trener, autor książki „Przejdź na logikę przepływu”, John Allen - Global Lean Process Leader w 7. co do wielkości firmie farmaceutycznej świata, Prof. Bohdan Oppenheim - profesor na Uniwersytecie Loyola w Los Angeles.

Goście specjalni XII Konferencji Lean Management (od lewej): Takashi Tanaka, Samuel Obara (góra), Chris Vogel(góra), Ian Glenday, John Allen (dół), Bohdan Oppenheim (dół).

Szczególnie dużym zainteresowaniem uczestników cieszyło się seminarium na temat istoty Toyota Management System przedstawiane przez Takashiego Tanakę oraz wystąpienie Samuela Obary, który podkreślał jak ważne dla osiągnięcia przewagi konkurencyjnej jest przywództwo i kultura danej organizacji. W ramach strumienia dla przedsiębiorstw i procesów usługowych można było posłuchać doświadczeń Chrisa Vogela z wdrażania Lean w Wells Fargo Bank (4. pod względem aktywów i 1. pod względem kapitalizacji rynkowej banku w USA) oraz dowiedzieć się w jaki sposób ulepszać procesy usługowe.

Na zakończenie pierwszego dnia Konferencji zorganizowany został uroczysty bankiet, podczas którego, przy lampce wina i kolacji, uczestnicy mieli okazję wymienić się między sobą doświadczeniami, porozmawiać z prelegentami i nawiązać nowe kontakty biznesowe. Rozlosowane zostały również nagrody książkowe wydawnictwa Leanbooks.

Bankiet na zakończenie pierwszego dnia XII Konferencji Lean Management – 29 maja 2012.
W drugim dniu Konferencji po przedpołudniowych seminariach odbyła się sesja studiów przypadków. Każdy z uczestników miał możliwość wyboru dwóch z ośmiu studiów przypadków. Swoimi doświadczeniami podzielili się:

Loga firm prezentujących studia przypadków podczas XII Konferencji Lean Management we Wrocławiu

Zgodnie z tradycją, trzeciego dnia istniała możliwość wyboru między uczestnictwem w jednym z czterech praktycznych, całodniowych warsztatów, a wycieczką do firm znanych z wdrożenia filozofii szczupłości. W tym roku organizatorzy przygotowali wizyty w fabryce Toyota Motor Manufacturing Poland w Wałbrzychu i Electrolux w Świdnicy oraz w fabryce General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach.

Wielu uczestników Konferencji zainteresował warsztat: „Jak urządzić prawdziwe centrum zarządzania Oobeya” - po raz pierwszy przeprowadzony w Polsce przez Takashiego Tanakę i Yuko Yabe. Jego olbrzymim atutem było to, że odbywał się na terenie zakładu GKN Driveline w Oleśnicy, a jego uczestnicy mieli możliwość pracy na rzeczywistych przykładach ze swoich firm.

Natomiast Samuel Obara podczas swojego całodniowego warsztatu przedstawił korzyści płynące ze stosowania KAIZEN w przedsiębiorstwie. Zwrócił uwagę na konieczność powstania sformalizowanej struktury oceny, wdrożenia, weryfikacji i nagradzania pomysłów oraz przeprowadził praktyczne zajęcia w podziale na grupy.

 

 

Rys. Procentowy udział uczestników XII Międzynarodowej Konferencji Lean Management wg branż


Dodaj Komentarz